zaterdag 25 juni 2011

Boerenerf - deel 2

Vandaag was het dan zo ver; ik wilde proberen om het boerenerf 'oud'  te maken; een spannend werkje want het kan ook heel erg mis gaan!

Voor de wanden heb ik een heel klein beetje zwarte acrylverf op een droge kwast gedaan, dit eerst nog uitgesmeerd op een papiertje en daarna pas héél voorzichtig aangebracht op het boerenerf.
Eerst even aan de achterkant om uit te proberen, en daarna durfde ik de voorkant te doen;

Voor de vloer heb ik wat groen door de zwarte verf gemengd ( is op de foto moeilijk te zien).

Daarna ben ik verder gegaan met de aankleding; als eersten de luiken. Aan de achterkant zit een wigje, zodat het net lijkt of de luiken wat open staan ( het boerenerf ligt vlak op tafel, de foto is van bovenaf gemaakt. Dit werkt -voor mij- gemakkelijker);


Boven de deur is een plank met plankendragers gelijmd, en onder het raam een soort vensterbank die wat afloopt. Hiervoor schuur je één van de zijden een beetje weg. Links zie je het tuinhekje, dat ik heb vastgelijmd aan de muurtjes;
Langs het raamkozijn en de deur heb ik geen afdeklatjes geplaatst; ik vond het leuker om het wat 'oud' te laten. 
Dit tafereeltje doet me denken aan Franse boerderijtjes die ook schots en scheef zijn, en desondanks toch al jaren lang alle seizoenen trotseren.

En tot slot is de deur geplaatst;
Nu is het meeste werk aan dit boerenerf gedaan, op wat kleinigheden na (geloof ik), en kan de 'inrichting' beginnen. Hiervoor heb ik in ieder geval nog een workshopje van kleine bankjes van Sylvia! 
Aan de linkerkant komt nog een tuinhoekje dat ook eerst gebouwd moet worden.

2 opmerkingen:

  1. Muren oud maken wil ook heel goed met sterk verdunde bruine verf, het wordt minder snel vlekkerig dan met zwarte verf. dus insmeren met sterk verdunde bruine verf en dan steeds droogdeppen met keukenrol, dat wordt echt heel mooi (niet dat ik dit niet mooi vind hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip, Klara! Dat ga ik met het volgende huis/ project uitproberen. (Ja, die staat al klaar...:-) )
    In het echt zijn trouwens de vlekken wat minder 'fel' zie ik nu, en voor een 1e keer ben ik er heel tevreden over. En nu verder inrichten! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen