vrijdag 10 juni 2011

Garden Pavilion DHE

Eindelijk was het zo ver! Op donderdagvond zijn we naar Anita's Poppenhuis in Groningen geweest, en hebben daar ons eerste poppenhuis gekocht!
Nou ja, onze eerste TWEE poppenhuizen, want naast de Retreat ( die we al op het oog hadden) heeft Bob mij ( Babette) de Garden Pavilion cadeau gegeven! Dat was een leuke èn spannende verrassing, want ik heb zo iets nog nooit gemaakt! Ik ga me dus nu wijden aan de Garden Pavilion, en Bob gaat de Retreat bouwen ( daarover volgt later nog een blogje).

Bob heeft veel in de modelbouw gedaan, dus die weet wel hoe dat moet, alhoewel de Retreat ook zijn eerste poppenhuis is.

Hier zijn wat foto's van de Garden Pavilion;
Zodra ik 'm zag, was ik er helemaal wèg van; wat een leuk huisje! En heel mooi als beginnersprojectje!
De afmeting van het huis is: 30 x 41 x 34 cm.
De afmeting van de tuin is: 8 x 39 x 32 cm.


Je kunt er ook een echte Engelse cricketclub van maken.

De onbewerkte buitenkant, met de tuin in het verlengde van het huis.

Je kunt de tuin ook naast het huis leggen; ik denk dat ik dat ga doen.

En zo ligt al het materiaal nu op mij te wachten; ik durf er bijna niet aan te komen!

Bob vertelde ( en dat stond ook in de werkbeschrijving) dat je eerst moet 'droog bouwen'; zet het huis met behangerstape in elkaar, zodat je ziet hoe groot hij wordt, en hoe je de werkvolgorde gaat maken.
Ik wacht nu even op een rustig moment om dat te gaan doen.

Ondertussen droom ik vast over hoe ik het huis wil verven en behangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten