woensdag 8 juni 2011

Poppenwagen

Een tijd geleden heb ik een poppenwagentje gekocht, en die stond nog keurig te wachten om wat mee te doen.
Dat heb ik nu maar eens gedaan!

Dit is het poppenwagentje;
Afmetingen: breedte 13 cm, lengte 20 cm, hoogte bij de kap 20 cm

Ik heb een matrasje en een quiltje gemaakt



Het matrasje is gemaakt van een paar laagjes originele quiltvulling
( ik maak ook 1:1 quilts), en de afmeting is 8 x 16 cm
Het quiltje heeft ook een quiltvulling ( 1 laagje),
is met de hand gemaakt en de afmeting is 9 x 16 cm. 

De achterkant van het quiltje

De achterkant van het matrasje; ik heb 1,5 cm buiten de matrasrand
een draad door de bloemenstof geregen en daarna aangetrokken en vastgenaaid.
De stof valt dan mooi om de randen heen.
Vervolgens heb ik de stof gestreken, zodat de plooien plat zitten.

Dit was een heel leuk eerste projectje, en ik hoop dat er nog meer gaan volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten