dinsdag 5 juli 2011

Log Cabin Quiltje

Op het bed dat ik een tijdje geleden heb gemaakt, moest natuurlijk nog wel een quiltje komen.
Dat heb ik vandaag gemaakt;

Eerst een patroontje zoeken, bijpassende stofjes ( licht en donker) en dan de patroontjes op een luiervelletje tekenen. De blokjes zijn gemaakt volgens de paperpiecing-methode.


Links de achterkant, in het midden het patroon, rechts de voorkant van een blokje. Ieder blokje meet 5 x 5 cm.


De 6 losse blokjes, mooi bijgesneden.


Ik heb de blokjes volgens het voorbeeld links aan elkaar gezet.


Eén van mijn lievelingsboeken voor het maken van 1:1 mini-quilts. Op het boek ligt mijn quiltje.


Het quiltje is nu afgewerkt.


De achterkant van het quiltje. Ik heb geen tussenvulling gebruikt; dan zou de quilt veel te dik worden.


Dat ziet er leuk uit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten